ניסור בטון ללא אבק בפריסה ארצית מלאה. כשאומרים "ניסור בטון ללא אבק", מתכוונים ברוב המכריע של המקרים לחיתוך בטון בטכנולוגיית היהלום.

במסגרת עבודות חיתוך בטון ביהלום, משתמשים בכלי ניסור ממונעי חשמל, שייחודם הוא ברסיסי היהלומים התעשייתיים שמוטבעים על להביהם המשוננים. מסורי היהלום הם כלים עמידים ורבי עוצמה שמסוגלים לחדור את כל סוגי הבטון. על כן מדובר בשיטה הנפוצה והמקובלת ביותר לעבודות ניסור בטון.

מסורי היהלום, אשר באים בצורות ובגדלים שונים (למשל מסור דיסק או כבל), מאפשרים לבצע עבודות חיתוך בטון ללא אבק הודות לאופן הפעולה שלהם ולאמצעי העזר הנלווים להם, למשל התנועות הסיבוביות הזריזות של להבי המסור וזרם המים החזק שמופעל במהלך הניסור.

יש לציין כי בנוסף לעבודות חיתוך בטון ביהלום, ניתן להשתמש בטכנולוגיה הזו גם לצורך קידוח בטון ללא אבק. עבודות הכרוכות בקידוחי בטון ללא אבק פועלות על עקרון דומה לאלו של ניסורי בטון ללא אבק – רק שבמקום מסור היהלום, משתמשים במקדח יהלום.

 

ניסור בטון ללא אבק ביעילות ובאחריות – בניסור בטון לא מתפשרים

✔️ קבלן ניסור בטון זמין בפריסה ארצית מלאה לביצוע חיתוך בטון ללא אבק בצפון, דרום, מרכז, שפלה ובשרון

✔️ כל סוגי עבודות הבטון תוך שליטה באבק: קידוח בטון ללא אבק, ביקוע בטון, ניסור ריקות בטון  

✔️  צוות ניסור בטון מקצועי ומנוסה בזמינות גבוהה ובמחירים הטובים ביותר בישראל >>

לייעוץ ניסור בטון ללא אבק – 055-9705135

 

ניסור בטון ללא אבק

קל-בטון – מתמחים בביצוע ניסור בטון ללא אבק

 

 

ניסור ללא אבק – למה זה חשוב?

כאשר חותכים ומנסרים קונסטרוקציות בטון, נוצרת כמות אדירה של אבק שחלקיקיו עפים לכל עבר ואף מצטברים לכדי שכבת אבק עבה, שמכסה את סביבת הניסור ואף אתר הבנייה כולו. אבק הבטון אולי נראה תמים ממבט ראשון, אך למעשה מדובר בדבר שעשוי להוות מטרד ואף סכנה של ממש. ניסור בטון ביהלום ללא אבק היא שיטת עבודה בעלת יתרונות רבים – הן מקצועיים, הן סביבתיים והן בריאותיים. מדובר בטכניקה בעלת חשיבות קריטית לתהליכי בנייה ושיפוצים, וכבר נסביר מדוע.

✔️ ראשית, היתרון המקצועי של חיתוך בטון ביהלום ללא אבק טמון במזעור הפסולת והלכלוך שנוצר בעת תהליך הניסור, שעשויה להכביד על צוות העובדים באתר ואף לעכב את המשך תהליכי הבנייה או השיפוצים.

✔️ שנית היתרונות הסביבתיים של ניסור בטון ללא אבק הם חשובים לא פחות מהיתרונות המקצועיים. האבק המשתחרר מהבטון בעת חיתוכו עשוי לגרום לזיהום הסביבה ואף במקרים מסוימים לפגיעה במערכות אקולוגיות רבות ערך.

✔️ שלישית, היתרון הבריאותי ואולי החשוב ביותר של שימוש בטכניקות לחיתוך בטון ללא אבק. האבק שנוצר כתוצאה מחיתוך קורות בטון עלול להביא להשלכות בריאותיות חמורות לאדם.

הבטון בו משתמשים באתרי בנייה ושיפוצים כולל חומר מיוחד המכונה "סיליקה גבישית". בעת חיתוך הבטון, מרקם הסיליקה נפגע, וכתוצאה מכך נוצרים חלקיקי סיליקה זעירים ועדינים אשר מסוגלים לחדור בקלות לריאות שלנו. בחשיפה ממושכת לאבק הבטון, עשוי להיגרם נזק זמני ואף בלתי הפיך לריאות, כולל פיתוח של מחלות ריאה כרוניות כדוגמת סיליקוזיס, אסטמה, אמפיזמה וסרטן ריאות.

המצבים הבריאותיים הללו יכולים להשפיע לרעה על איכות החיים, ואף במקרים קיצוניים להוביל למוות. מחקרים מעידים על 500 מקרי מוות של עובדי בנייה בשל שאיפת אבק, בנוסף על כ-4000 מיתות ממחלות ריאה שנגרמו מהאבק. אם כן, הסכנות, הנזקים והמטרדים הנובעים מניסור בטון הם עניין רציני שאין להקל בו ראש. הקפדה על עבודת ניסור ללא אבק באמצעות יהלום הינה חיונית לצורך הימנעות מהסכנות המקצועיות, הסביבתיות והבריאותיות של התהליך.

 

איך שולטים באבק בזמן ניסור בטון?

אחרי שהבנו את הסכנות הטמונות באבק שנוצר במהלך ניסור בטון, הגיע הזמן לדבר על הדרכים להתמודדות עם המטרד הבעייתי הזה.

קיימות שלוש שיטות עיקריות שמאפשרות לשלוט על האבק בזמן ניסור בטון:

#1 חיתוך בטון רטוב

הכוונה ב"חיתוך רטוב" היא לצורת עבודה שבה מוסיפים מים לתהליך הניסור במטרה להקטין את כמות ונפח האבק שנוצרים. בעת הניסור, מתיזים מים בלחץ גבוה ישירות על להבי החיתוך בעת פעולתם, ובכך מפחיתים יותר מ-85% מהאבק בהשוואה לחיתוך יבש. האפקט שמתקבל מהשימוש בסילון המים הוא מעין "ענן מים" באוויר שלוכד את חלקיקי האבק ומכריח אותם לשקוע ולהתיישב, במקום להמשיך ולהתעופף באוויר לכל כיוון.

לרוב משתמשים ב-8 ליטרים של מים לפחות בהספק של חצי ליטר לדקה על מנת לדכא את פליטת האבק מניסור הבטון. מיכלי המים הנישאים מורכבים מצינור שמוצמד למסור, ושסתום מיוחד המאפשר לשלוט על אספקת המים. שיטה זו נפוצה בעבודות הכוללות שימוש במסורי יהלום. המים מסייעים לא רק לשליטה ובקרה על האבק, אלא גם להגנה על להבי מסור היהלום על ידי קירורם ומניעת התחממות יתר שלהם.

כמו כן, חיתוך בטון רטוב טומן בחובו יתרון מקצועי חשוב – הוא מאפשר לבצע חיתוך מדוד, מדויק וחלק, ברמת גימור גבוהה יותר מחיתוך בטון יבש.

 

#2 שאיבת אבק

טכניקה נוספת להתמודדות עם אבק הניסור היא פשוט הוצאתו על ידי מערכת שאיבת אבק עוצמתית המכילה מנגנונים איכותיים לסינון אוויר. שואבי האבק המקצועיים הללו מתאימים לשימוש בכל שלב הניסור או הקידוח בבטון.

 

#3 שימוש בציוד מגן ואמצעי זהירות

לאור הסכנות הבריאותיות שכרוכות בחשיפה לאבק, יש לנקוט באמצעי מיגון ייעודיים על מנת להתגונן מפני נזקי האבק המשתחרר בעת ניסור בטון. במהלך הניסור, הצוות המקצועי ייעזר במסכות מיוחדות המצוידות במנגנוני סינון אוויר ומקנות הגנה מפני חתיכות בטון וחלקיקי אבק בטון. בנוסף לאמצעי המיגון וההגנה האישיים, חשוב להקפיד על נהלי הבטיחות באתר העבודה, שצריכים להיות שגורים בפי הגורמים המקצועיים האחראים על עבודת הניסור.

חשוב להדגיש כי כל שלושת השיטות הללו חשובות מאוד לשם התמודדות עם אבק מניסור בטון. כל צוות מקצועי שמכבד את עצמו יידע להשתמש במסורי היהלום ובשלושת הטכניקות המתוארות מעלה על מנת להפחית את האבק והשפעותיו המזיקות.

 

קריאה נוספת: קידוח בטון | ניסור רצפת בטון | ניסור תקרה או גג מבטון

 

כמה עולה ניסור בטון ללא אבק?

מחיר ניסור בטון ללא אבק איננו קבוע מראש אלא נגזר מכמה גורמים, ביניהם:

✔️ היקף העבודה – מספר אתרי הניסור וגודלם, ובהתאם לכך מספר העובדים ומשך העבודה המשוער.

✔️ סוג הניסור – למשל ניסור קירות בטון לשם פתיחת חלונות ודלתות, ניסור מדרגות בטון, ניסור גגות בטון, ניסור כלונסאות בטון ועוד.

✔️ מורכבות הניסור – לדוגמא ניסור קורת בטון שהגישה אליה בעייתית יעלה יותר מקורת בטון חשופה שקל להגיע אליה.

✔️ ציוד הניסור הנדרש – למשל מסור דיסק יהלום נייד או נייח, או לחילופין ניסור בטון בכבל יהלום.

לסיכומו של דבר, עבודות בטון ללא אבק בטכנולוגיית היהלום מומלצות לצורך קבלת תוצאות מקצועיות, אמינות וכמובן שבטוחות ונקיות. אם אתם זקוקים לעבודת ניסור בטון, חשוב לבחור בצוות מקצועי, מנוסה ומהימן שמעורה ברזי טכנולוגיית היהלום ובשיטות המקובלות להפחתת, מניעת ופינוי אבק.