ניסור כלונסאות בטון היא אינה עבודה לכל קבלן בטון, קל וחומר לא לכל אדם. מלאכת ניסור כלונסאות דורשת ידע, מקצועיות ומיומנות ללא פשרות. אנו בקל-בטון גאים להוביל בתחום קידוחי כלונסאות מזה שנים.  

ניסור כלונסאות בטון הוא סוג של עבודת בטון בעלת משמעות קריטית לתהליכי הבנייה באתרים. אך לפני שנצלול למשמעות של ניסור כלונסאות מבטון, צריך להבין תחילה מהן בכלל כלונסאות. הכלונסאות (ביחיד: כלונס) מהוות את עמודי היסוד המשמשים לתמיכה של מבנים, כולל בניינים ובתים. הכלונסאות למעשה מבטיחות את יציבות המבנה על ידי עיגונו אל הקרקע. מטרת הכלונסאות היא למנוע מצב שבו המבנה שוקע לתוך הקרקע או זז באופן בלתי תקין ומסוכן.

הכלונסאות מהוות בסיס איתן למבנה כולו ומאפשרות למעשה את המשך תהליכי הבנייה. על כן מדובר ביישום קריטי בתהליכי בנייה, בעיקר כאשר המבנה מוקם על אדמה חולית או בוצית.

 

ניסור כלונסאות בטון בפריסה ארצית מלאה – בנטונייט, מיקרופייל, בובקט, CFA ועוד

✔️ קבלן ניסור כלונסאות בטון בכל עיר וישוב בישראל – ניסור כלונסאות בדרום, שפלה, מרכז, שרון וצפון

✔️ אנו גאים לספק מבחר רחב של שירותי ניסור כלונסאות כולל ניסור כלונסאות בכבל יהלום או דיסק יהלום

✔️  מעוניינים במידע נוסף או בהצעת מחיר אטרקטיבית? צוות מקצועי ומנוסה בזמינות גבוהה >>

לייעוץ והצעת מחיר – 055-9705135

 

ניסור כלונסאות בטון

קל בטון – שירותי ניסור כלונסאות בטון בפריסה ארצית

 

ממה עשויות הכלונסאות וכיצד משתמשים בהן?

בעבר היה נהוג להשתמש בכלונסאות מעץ, אך כיום הכלונסאות עשויות מחומרים חזקים הרבה יותר – בטון יצוק, ברזל ופלדה. הכלונסאות מוחדרות אל תוך האדמה בשלבים הראשונים של עבודות בנייה. תחילה, מבצעים קידוחי עומק בקרקע באמצעות כלים כבדים ייעודיים, כדי ליצור את החור שלתוכו יונחו הכלונסאות. לאחר הקידוח, מתחילים במלאכת יצירת הכלונסאות.

התקנת הכלונסאות מתחילה מהחדרת הברזלים והפלדה, ונמשכת עם יציקת הבטון עליהם. בתום קידוחי כלונסאות בטון מתקבלים עמודי תמיכה חזקים בעלי עמידות כנגד כיפופים, שברים ודחיסה. גודל, קוטר וצפיפות הכלונסאות, כמו גם עומק החורים שיש לפעור בקרקע בקידוח כלונסאות, נקבעים מבעוד מועד בתכנית ההנדסית על ידי מהנדס הפרויקט. השיקולים שנלקחים בחשבון הם סוג המבנה והקרקע, וכמובן תקני האיכות ודרישות הבטיחות.

גודל המבנה הוא פרמטר משמעותי בקביעת מספר הכלונסאות. בעוד מבנה קטן ידרוש רק כמה כלונסאות בודדות, מבנים גדולים יידרשו עשרות אם לא מאות כלונסאות. לאור הפונקציה הקריטית של הכלונסאות בייצוב ובטיחות המבנה, קיימת חשיבות מכרעת להתקנה נכונה, יסודית ואיכותית של הכלונסאות. עבודות הקשורות לכלונסאות בטון צריכות להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.

 

איך מנסרים כלונסאות בטון?

ישנן שתי שיטות עיקריות לניסור כלונסאות בטון, כאשר שתיהן עושות שימוש בטכנולוגיית היהלום. לפני הכל, נסביר מהו ניסור בטון ביהלום.

כלי ניסור בטון ביהלום כוללים להבי פלדה חדים ומשוננים אשר עליהם מוטבעים שביבי יהלומים גרוסים. מאחר והיהלום הוא החומר החזק, הקשיח והעמיד ביותר בטבע – הרי שהוא המועמד האידאלי לניסור או חיתוך בטון. ישנם סוגים שונים של כלים לניסור יהלום, ביניהם מסורים ניידים או נייחים, קטנים או גדולים, בצורת דיסק או כבל. הכלים המתאימים ביותר לניסור כלונסאות בטון ביהלום הם דיסק או כבל יהלום:

#1 ניסור כלונסאות בטון בדיסק יהלום – השיטה הראשונה והנפוצה ביותר לניסור כלונסאות בטון משתמשת במסור דיסק יהלום אשר ממונע במנוע חשמלי. מסור היהלום מסוגל לחדור דרך כל סוגי בטון, בכל עובי וגודל, כולל כלונסאות העשויות מיציקת בטון מחוזקת בברזלים ופלדה.

#2 ניסור כלונסאות בטון בכבל יהלום – השיטה השנייה והמקובלת לא פחות היא ניסור כלונסאות בטון בכבל יהלום. במהלך הניסור, כורכים את הכבל מסביב לכל כלונס, וחותכים אותו על ידי הנעת הכבל בפעולת "הלוך-חזור" על לקבלת הניסור הרצוי. מדובר בשיטת ניסור בטון הכרוכה ברעש מופחת, ולכן היא מתאימה למצבים בהם חלות מגבלות על שימוש בכלים רועשים (למשל מכוח תקנות עירוניות או חשש ממפגעי רעש לשכנים).

יש לציין שלאחר השלמת ההכנות לניסור הכלונסאות, וסיום תהליך הניסור עצמו, יש גם לבצע פינוי פסולת מאתר הבנייה.

 

מה זה קידוחי כלונסאות בנטונייט?

בכל הקשור לקידוח כלוסאות, חשוב להיות ערים גם למשמעות של קידוחי כלונסאות בטון ובנטונייט. קידוחי בנטונייט הם סוג ספציפי של קידוחי כלונסאות, שמספקים שכבת הגנה נוספת לאתר הבנייה. קידוח בנטונייט משמש למקרים בהם צריך ליצור בסיס למבנה על קרקע רכה במיוחד, שמסכנת את המבנה בקריסה במהלך עבודות הבנייה או לחילופין לאחר הקמתו.

הבנטונייט הוא למעשה חומר מינרלי, המורכב מנתרן וסידן, אשר ניחן ביכולות איטום וספיגה גבוהות ביותר. תכונותיו המולקולריות של הבנטונייט הופכות אותו לחומר המתאים לתמיכה בכלונסאות בטון כאשר אלו מוחדרות לאדמה רכה באופן מיוחד.

הבנטונייט עובד באופן הבא: לאחר קידוח החור באדמה לכלונס, מערבבים בנטונייט עם מים עד לקבלת תרכובת סמיכה. את התרכובת הזו יוצקים אל תור פיר הכלונס. תרכובת הבנטונייט אוטמת את דפנות הפיר ולא מאפשרות להן לקרוס. הדבר מאפשר להניח את הכלונס בצורה בטוחה יותר.

מידע נוסף: קידוח בטון

 

מתי נדרש ניסור של כלונסאות בטון?

ניסור בטון לכלונסאות נדרש במצבים בהם נפל פגם בתהליך יצירת הכלונסאות, באופן שמסכן את המשך תהליך הבנייה. כאמור, הכלונסאות משחקות תפקיד מפתח בהבטחת בטיחות המבנה. מכאן שהכלונסאות צריכות לענות על קריטריונים ברורים הנוגעים לחוזקן ועמידותן.

על מנת להבטיח שהכלונסאות נוצקו כראוי, יש להקפיד על ביצוע בדיקת תקינות המכונה "בדיקה סונית". הבדיקה מצויה באחראיות המהנדס, וכוללת מיפוי יסודי של כל הכלונסאות תוך בחינת מידת הצפיפות שלהם. הכלונסאות צריכות להיות מלאות בבטון יצוק ללא חללי אוויר.

באמצעות מכשור ייחודי הפועל על בסיס החזר גלי קול, בוחנים כלונס-כלונס על מנת לוודא את תקינותן. כלונסאות פגומות ובלתי תקינות עלולות להחליש את המבנה ולהביא לכשלים חמורים ואף מסכני חיים. במידה ומתגלה כלונס תקול, ייתכן שיהיה צורך בניסורו המלא או החלקי.

גם פה שיקול הדעת המקצועי נתון בידי מהנדס המבנה. ניסור כלונסאות בטון היא פעולה רגישה ומורכבת, שצריכה גם היא להתבצע על ידי גורם מקצועי בלבד המיומן בכלי הניסור המתאימים.

 

מחיר ניסור כלונסאות בטון – כמה עולה?

מחיר ניסור כלונסאות איננו אחיד או קבוע מראש וניתן לקבוע כי באופן כללי המחיר יחל ב-340 ש"ח. חשוב לזכור שהמחיר הוא פונקציה שנגזרת ממספר פרמטרים, ביניהם:

#1 מספר הניסורים הדרושים (קרי מספר הכלונסאות)

#2 שיטת הניסור (מסור יהלום או כבל יהלום)

#3 סוג, גודל ועובי הכלונסאות הדורשות ניסור (ככל שהכלונס גדול, עבה וצפוף יותר – כך ניסורו קשה ומורכב יותר)

#4 היקף הניסור (חלקי או מלא – כאשר לרוב ניסור מלא יעלה יותר מניסור חלקי)

#5 מידת הנגישות לאתר הניסור (ככל שהגישה לכלונס קשה יותר – כך יעלה מחיר העבודה)

#6 גורמים הקשורים בדרישות פינוי הכלונסאות שנוסרו

בכל מקרה, חשוב לבחור בגורם מקצועי שמעורה ברזי עבודות הבטון בכלל וניסור כלונסאות ביהלום בפרט. עבודה חובבנית עשויה להביא לתוצאות הרסניות, לעלויות כספיות על תיקונים ואף לפגיעות בגוף או חלילה בנפש. לסיכום, עם עבודות ניסור בטון לכלונסאות לא משחקים – פונים רק לאנשי מקצוע בעלי הידע המקצועי, המיומנות והניסיון הרלוונטיים.