בטון הוא חומר הגלם הפופולרי ביותר בענף הבנייה, במיוחד במדינה כמו ישראל אשר תקנות הבנייה שלה מחייבות בנייה יציבה אשר כוללת מרחב מוגן דירתי או מרחב מוגן קומתי בכל מבנה חדש שמוקם.

שיטת הבנייה בבטון כוללת יציקה של בטון באתר הבנייה וכן שימוש בקורות בטון יצוקות מראש אשר דורשות התקנה באתר הבנייה. תהליך ההתקנה מצריך שימוש בכלים ייעודיים המאפשרים ניסור קורות בטון.

 

ניסור קורות בטון על ידי צוות מקצוענים

✔️ מחירים נוחים ושירות אדיב. הקפדה על בטיחות וניקיון

✔️ ניסור לוחות, קורות וכל סוגי המשטחים העשויים בטון

להצעת מחיר צלצלו – 055-9705135

 

ניסור קורה

 

 

מתי צריך לנסר קורה מבטון? מקרים נפוצים

ניסור קורה העשויה מבטון, או כמה קורות העשויות מבטון, יכול להיות חלק מתהליכים של שינויים במבנה, אך גם במקרים אחרים, לדוגמה:

#1 שיפוץ בבית פרטי או משרד – חיתוך וניסור של קורות עשויים בטון על מנת להרחיב חדר מגורים או חדר עבודה, יצירת פתח בתקרה כדי להתקין ארובה או מדרגות המחברות בין קומות, יצירת פתח בקיר קיים כדי להוסיף חלון או דלת ועוד.

ניסור של בטון מיועד הן לשינויים מבניים קטנים יחסית, אך גם לשינויים משמעותיים שמייצרים חלוקה פנימית חדשה לגמרי של המבנה, למשל כשמעוניינים להסיר קיר קיים המחבר בין שני חדרים קטנים, על מנת להפוך אותם לחלל אחד גדול ומרווח.

חשוב להדגיש כי הניסור עצמו נעשה בצורה מדויקת מאוד בזכות השימוש במסור היהלום, על מנת להשיג יתרון כפול:

מצד אחד לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים מהבחינה ההנדסית על אף שנעשה חיתוך בקורות העמידות והחזקות שבתוכו, ומצד שני לעשות זאת במקביל ליצירת הפתחים או המעברים הרצויים, בהתאם לתוכנית האדריכלית החדשה של המבנה ומבלי להתפשר על האיכות והנראות של התוצאה.

#2 הריסת מבנים – השימוש בטכניקת ניסור הבטון יעילה גם למקרה ההפוך, שבו מעוניינים להרוס לחלוטין את המבנה.

חיתוך מבוקר, מדויק ובעיקר בטיחותי של קורות העשויים בטון בזה אחר זה, מאפשר מעקב אחר העבודה, הריסה הדרגתית ומניעת תאונות באתר ההריסה.

 

ניסור קורות בטון

ניסור קורות בטון חייב להיעשות בהתאם לתוכנית ההנדסית של המבנה ולהוראות הבטיחות – לשמירה על עמידותו

 

ניסור קורות בטון – איך צריך להתכונן לעבודה?

כל הסרה של קורות בטון, בין אם לצרכי שיפוץ או לצרכי הריסה, היא פעולה מסוכנת מאוד שמחייבת נקיטה באמצעי בטיחות מחמירים, לשמירה על העובדים בשטח ועל כלל השוהים במתחם שבו נעשית הפעולה הזאת.

התכנון של עבודת הניסור הוא החלק החשוב ביותר והוא מתחיל הרבה לפני שמסור היהלום מתחיל לפעול:

תוכנית הפעולה חייבת להיות מפוקחת על ידי מהנדס בניין ולעבור את האישורים המתאימים, על מנת לוודא ששום שלב בעבודה לא יפגע בתשתיות המבנה, ביניהן מערכות חשמל ומים.

נוסף על כך, יש לייצר תומכים מתאימים עבור הקורות המנוסרות לפני שהפעולה מתחילה, למניעת זעזוע למבנה או נזקים חמורים לשטח העבודה או לאנשים הנמצאים בו, בשל הנפילה של החלקים שנוסרו

 

מדוע נעשה שימוש במסור ייחודי לצורך ניסור קורות שעשויים מבטון?

ניסור קורת בטון הוא שונה לחלוטין מכל פעולת ניסור אחרת העולה בראשכם, ולכן מחייב שימוש בכלים מקצועיים, ייעודיים וידיים מיומנות. ניסור הקורה יבוצע לרוב על ידי שימוש בדיסק יהלום גדול בעל עמידות חזקה.

בשל גודל הדיסק, הוא מותקן על בסיס מסילה ואינו מופעל במגע אדם ישיר. המסילה מאפשרת לעובד לבצע את הניסור בצורה המדויקת ביותר היותר והמסילה מקבעת את הדיסק ואינו מאפשרת לו לסטות ממסלולו ובכך מספקת חיתוך מדויק ואחיד.

למסילה יש יתרון משמעותי נוסף והוא יתרון הבטיחות – השימוש במסילה מגן על בטיחות העובד ומאפשר לו לבצע עבודה מורכבת כמו ניסור קורת בטון, תוך סיכון מינימלי היות והוא אינו מפעיל את הדיסק העצום באופן ידני.

שיטת הפעולה בביצוע עבודות מסוג זה נקראת לעיתים ניסור קורות בטון ביהלום, וזאת בשל העובדה כי דיסק החיתוך המשמש לניסור הקורה הוא דיסק מיוחד המצופה רסיסים של יהלום כתוש.

ציפוי היהלום מעניק לדיסק עמידות וחוזק גבוהים מהסיבה הפשוטה – יהלום הוא החומר הקשה ביותר בטבע. לכן, שימוש בדיסק יהלום הוא קריטי בביצוע עבודות ניסור בטון היות והוא מאפשר ניסור יעיל, עמיד ומהיר יותר מאשר כלים אחרים.

 

ניסור קורות בטון

ניסור קורות בטון לצורך הרחבת חלל בבית – שימוש בדיסק יהלום מאפשר דיוק בעבודה

 

כמה עולה ניסור קורות בטון?

למעשה, ציפוי היהלום על הדיסק מייעל את הפעולה של ניסור קורות בטון. מחיר הניסור הוא משתנה ומורכב מסוג העבודה, עובי הקורה, הציוד הנדרש ועוד שלל פרמטרים אשר משפיעים על המחיר.

המחיר הוא בהחלט גורם מכריע כאשר אנחנו מזמינים עבודה או שירות מסוים, אך חשוב לקחת בחשבון שבמצבים כאלו ניסור קורת בזול עלול לעלות יקר בטווח הארוך ואף הקצר. חשוב להקפיד קודם כל על איכות ומקצועיות החברה הקבלנית.

קל-בטון מבצעת עבודות ניסור קורות בטון תוך הקפדה על שימוש בציוד מתקדם באופן מקצועי המאפשר ביצוע עבודות ביעילות רבה ובמחירים נוחים.